30 Ağustos 2006

OSMANLICA BİLGİSAYAR TERİMLERİ

Görev çubugu: degnek-ül vazife Çift tiklama: tikirti-ül tekerrür Administrator: sahip-ül edevat Software: edevat-ül yumusak Hardware: edevat-ül civanmert Anti spyware: müdafaa-ül hafiye My documents: hazine-i evrak Internet: allâme-i ulûl arz Google: kasif-ül ali Google earth: seyr-ül arz, kasif-ül arz Denetim masasi: sehba-i saltanat Cd rom: pervane-ül hâfiza Ekran: perde-ül temasa Kasa: kaide Enter: duhûl Virüs: deyyus Msn: elçi Hacker: deyyus-ül-ekber Hata raporu: malumat-ül kabahat Mail server: divan-ül mektubat Messenger: havadisçi Ctrl alt del: has timar zeamet

3 yorum:

İbn-i Sina dedi ki...

:))))
Çift tiklama: tikirti-ül tekerrür
Virüs: deyyus
Hacker: deyyus-ül-ekber

bunlar favorilerim! :)
hiç sevmezdim şu bilgisayar dilini, tercüme edilebileceğini hiç düşünmemiştim çünkü..
mütercim siz iseniz tebrikler!!

b a v e r dedi ki...

cift tıklama müthişşşşşşşşşşşşşşş...bir de duhül...
cenk bir de ayrıca şu duhül' de ü'nün üstündek işaretin kısa yolunu yazar mısın ben bilmiyorum da...
saolasın..

cenkunal dedi ki...

O ü harfini nasıl öyle şağkalı yazıyoruz ben de bilmiyorum.
Kopyalamıştım ben çünkü. :-)